Hitachi DS14DFL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hitachi DS14DFL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Robby E. 11-05-2014
Geschreven voor: Hitachi DS14DFL

Ik heb deze schroefmachine 4 jaar terug gekocht kostte toen €226, en alleen hobbymatig gebruikt, dwz dat hij relatief weinig gebruikt is, voor een professionele machine.
Gisteren gaf hij de geest, hij moest wel even werken, een paar gaatjes in 3 mm ijzer, maar dat moet ie kunnen hebben.
Maar mocht hij eventueel te warm zijn geworden verwacht ik voor die prijs dat er een thermische beveiliging opzit.
Niet dus, maar even kijken voor een ander schroevertje, geen Hitachi meer uiteraard!

Marc75 12-06-2008
Geschreven voor: Hitachi DS14DFL

Sluit me aan bij vorige review. De grote koffer vind ik niet zo heel vervelend: allerlei bitsets e.d. bewaar ik in de loze ruimte.

De kleine accu is voor mij geen punt (prive gebruik), het zorgt ook voor een laag gewicht wat ik in het gebruik erg goed vindt

Anoniem 08-11-2007
Geschreven voor: Hitachi DS14DFL

Ik heb deze accuboormachine gekocht naar aanleiding van de positieve reacties van de vergelijkbare boormachine DS12DVF3.
Enig verschil is dat deze een LION accu heeft wat voor mij een vereiste was. Ik heb een oude aacuboormachine gehad van een ander merk, met een NiCD accu, maar deze zijn na een jaar nog maar moeilijk te gebruiken (memoryeffect).

Voordelen van deze boormachine zijn:
1. Compacte bouw (kort)
2. Prettig handvat/ behuizing (zacht rubber)

Nadeel van deze boormachine is dat de accucapaciteit erg laag is nl. 1,5 Ah. De accu is wel erg snel leeg !! Een grotere capaciteit van 3.0 Ah is zeker aan te bevelen. Maar ja de prijs is er dan ook naar !

Wat wel weer een voordeel is , dat hij zeeeeer snel laad. Na 30 minuten is de 2e bijgeleverde accu vol.

Dus is de keuze; veel wisselen van accu of de duurdere 3.0 Ah versie kopen.

Wel levert Hitachi een idoot grote koffer bij deze machine. Kennelijk kiest men voor een standaard koffer waar ook een oplaadbare lamp in past (welke bij deze versie niet wordt meegeleverd).
Ik vind dat een minpunt die grote en ook nog slappe koffer.